Saturday, April 4, 2009

SAYONARA, BASIKAL TUA BUAT L SHARALA


L. SHARALA calon tunggal wanita yang semakin lemas dalam amukan 14 calon lelaki bagi merebut hanya sebuah kerusi, kerusi dewan undangan negeri Bukit Selambau. Dia datang dan pergi berkempen menggunakan basikal, masuk lorong bersama-sama penyokongnya kepenatan. Maklumlah DUN Bukit Selambau ini bukanlah kecil, ia melibatkan kawasan seluas 2500 hektar persegi.

Kalau berkayuh sehari sebanyak 100 hektar persegi, L Sharala perlukan 25 hari untuk sampai ke setiap penjuru alam Bukit Selambau. Tokai dapat bayangkan, sejak mula berkempen calon BN dua hari lepas membuat pengakuan berat badannya telah susut 5 kg. Tokai bayangkan tentunya menggunakan basikal, L. Sharala mampu mengurangkan berat badan hampir 10 kg sejak mengemukakan borang pencalonan pada 29 Mac lalu.

Tentunya L. Sharala perlukan banyak berbasikal bagi membolehkan beliau kelihatan menarik sebagaimana yang diinginkan oleh ramai wanita masakini. Jika L. Sharala dapat membuktikan itu, Tokai kira ramai pengundi wanita akan kagum dengan kesungguhannya. Mendapatkan kedudukan ukuran badan yang menarik merupakan perjuangan baru wanita, kerana mereka takutkan penyakit, suami mencari ganti dan lebih penting ialah tidak kelihatan menawan. Kerana itulah juga kita lihat banyak sekali perusahaan herba menawarkan alternatif kepada wanita untuk kembali ke bentuk asal, cantik menawan dan sentiasa anggun.

Namun dari segi bentuk muka, L. Sharala dilihat tidak mampu menggugat hati pengundi. Hati pengundi lelaki tidak akan cair bila melihat poster L. Sharala, dan tertyarik untuk memberikan undi. Wanita juga sedemikian, kerana matalamat perjuangannya untuk menjaga kebajikan wanita tidak begitu jelas.

Mungkin L Sharala masih belum matang dengan sepak terajang politik. Sharala masih belum memahami psikologi pengundi dan eloklah bertanyakan khabar darpada tokoh-tokoh politik wanita yang pernah berjaya mempengaruhi pola pengundian. Jangan hanya pakai asal muat di badan, terus menawarkan diri untuk bertanding. Nanti terjatuh basikal, sakit dan susah nak bangun, ya Sharala.

Tokai amat meminati irama yang mengalunkan kata-kata sha-na-na-na, tetapi bukanlah sha-la-la-la. Ia mempunyai perbezaan melebihi jarak daripada bumi ke bulan, ye, heiiiiiiiiiiiiiiii

2 comments:

  1. Sha lalala, walaupun naik basikal tua, tetapi kelajuannya boleh memotonggg ferari hijau budak melaka.ada bran

    ReplyDelete
  2. bodoh betul budak kelantan...kalau ferari mesti le lebih laju daripada basikal..ni semua lu belajar dari nik ajis..ala apalah guna enjin power kalau gearnya auto..test sprint ada bran? mivec pasti kena belasah..--jebatberkokok

    ReplyDelete