Thursday, April 2, 2009

Datuk Seri Najib yang sabar sah dilantik sebagai Perdana Menteri

Pada jam 10:11 pagi sempurnalah hajat negara untuk memastikan kesinambungan kuasa, perubahan pemimpin secara tertib dan teratur dengan perlantikan Datuk Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia ke enam.

Bagi rakyat Malaysia, nama Najib Razak merupakan seorang ahli politik veteran yang dikenali, beliau mempunyai pengalaman yang luas delam kerajaan, sebagai menteri besar Pahang dan juga menteri di kabinet persekutuan.

Najib dikenali sebagai seorang yang penyabar, dia menunggu pintu ke Seri Perdana dengan begitu sabar dan tidak pernah memaksa diberi kedudukan tersebut walaupun ramai yang menyatakan beliau lebih layak menjadi PM ke 5.

Selain sikap sabar, beliau juga dikenali sebagai seorang yang tidak pernah terburu buru dalam membuat keputusan,

Walau setinggi mana pujian diberikan kepada Najib, tinggi lagi cabaran yang menggunung di depan beliau.

Kemelut ekonomi global, perpecahan politik, perubahan realiti mayarakat, kebebasan media, ketelusan pentadbiran dan juga serangan terhadap peribadi beliau.

Dengan perlantikan ini sempurnalah niat dan kehendak rakyat yang mahukan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan. Hilanglah satu sumber kemarahan yang membakar protes terhadap Barisan Nasional di PRU12.

Kini tibalah masanya untuk semua penyokong BN dan mereka yang telah menikmati kemakmuran yang subur dibawah pentadbiran kerajaan sekarang bersatu dan berhenti berpolitik agar Malaysia dapat kembali memfokuskan usaha terhadap pembangunan dan mempertahankan ekonomi dari ribut global.


No comments:

Post a Comment