Thursday, March 26, 2009

Pembangkang semakin takut

Perutusan Datuk Sri najib Tun Razak dan Datuk Seri Abdullah Ahmad badawi di perhimpunan Agung Umno jelas menunjukkan parti politik terbesar di negara ini bersedia untuk berubah demi memenuhi kehandak rakyat dan negara.

Kedua permimpin tertinggi Umno ini mengakui bahawa rakyat telahpun melakukan apa yang terdaya untuk memujuk mereka berubah dan sedar bahawa jiks suara hati orang biasa tidak diendahkan maka parti tersebut mungkin tersungkur di pilihan raya umum ke 13.

Muhasabah diri menjadi buah bicara paling popular di dalam dewan Merdeka, PWTC dan inilah yang memeningkan pihak pembangkang.

Mereka begitu tangkas menuduh Umno tidak ikhlas dalam melakukan perubahan, malah ramai yang menpersendakan usaha Umno untuk memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat.

Tak mengapa, yang penting warga Umno akan kembali ke kawasan masing masing selepas tamat perhimpunan agung kali ini dan buktikan bahawa mereka semua benar benar mahukan perubahan.

Usah kita hiraukan suara sumabng yang mahukan Umno gagal. Mari kita dengar suara rakyat yang mahukan perubahan positif dalam Barisan Nasional.

Mari kita penuhi permintaan marhain yang mahukan pembangunan untuk semua.

Ayuh kita perkasakan perjuangan dengan memberi perkhidmatan dan tumpuan terbaik kepada rakyat, kepada pengundi dan juga kepada penyokong pembangkang. Kita berikan manfaat kepada semua.

Jika Barisan Nasional berubah mengikut kehendak semasa dan permintaan rakyat sudah tentu Anwar yang gilakan kuasa tidak lagi diberi ruang untuk mengadu domba antara masyarakat berbilang kaum.

Tidak akan ada lagi ruang untuk mereka yang mengambil kesempatan untuk merampas kuasa dari BN yang masih lagi mendapat sokongan majoriti rakyat negara tercinta Malaysia.

No comments:

Post a Comment